Doomsday Clock#12 Recenzia: Superman je natrvalo a Dr. Manhattan nie je

sériou, ktorá by mala trvať iba rok, Doomsday Clock skončil dlhoročne tak dlho. Účtovné ako oficiálne pokračovanie D.C. pre strážcov sa snažilo prvýkrát zjednotiť tieto dva rozdielne vesmíry. Tento týždeň konečný problém v sérii, Doomsday Clock #12 nakoniec vyšiel a poskytol zúčtovanie medzi Dr. Manhattanom a Supermanom. Táto séria však teraz musí zápasiť so sériou HBO Watchmen, a to je oveľa viac presvedčivým pokračovaním pôvodného komiksu Alana Moora. V komikse, ako aj show, sa týkajú postáv Dr. Manhattana a Adriana Veidta. Manhattan sa snaží prísť na svoju polohu na svete a zostane uväznený jeho fatalizmom. Veidt by mal na druhej strane ponúknuť následky svojej veľkej schémy.

Napriek tomu, čo Doomsday Clock #12, ako aj celá séria, tiež muselo urobiť zladenie samostatného sveta strážcov s príslušným vesmírom DC. V tomto ohľade to bolo zaujímavé, pričom vynikajúca scéna bola Ozymandias, ktorá uspokojila Lexa Luthora. Avšak stret medzi Dr. Manhattanom a Supermanom nikdy nebol úderom, ktorý redaktori navrhli. Sada sily Manhattanu, ako aj Supermanova postava by to nikdy neumožnila. Takže zatiaľ čo celá séria mala svoje maximá aj svoje minimá, skutočný Superman, ako aj konfrontácia Dr. Manhattana, ktorú sme dostali, bola potešením.

Ako Doomsday Clock #12 dostane Supermana pravdu, avšak bojuje s Dr. Manhattanom

Obrázok cez DC

X

Mario Kart DLC Gold Rush.mp4

0 sekúnd po 12 minútach, 40 sekúnd

Živý
00:00
12:40
12:40

Základnou definujúcou charakteristikou Dr. Manhattanu vo všetkých jeho inkarnáciách na stránkach komiksu, v televízii, ako aj na obrovskej obrazovke je, že je fatalistom. Keďže prežíva čas mimo sekvencie, verí, že nie je schopný niečo zmeniť. Pre všetku svoju moc je Dr. Manhattan bezmocným modifikácii, čo sa mu vyskytuje pre neho alebo iným. Na druhej strane Superman odmieta nechať zlyhanie brániť ho. (Toľko, aby sa zabezpečilo, že v pôvodnom filme Superman sa otočí čas na opravu vecí.) Napriek tomu, najväčšou silou Supermana nie je jeho nezraniteľnosť, jeho teplá vízia alebo jeho super sila. Je to jeho ľudstvo. Žlté slnko na Zemi mu poskytuje svoje dary, ale dostane svoju moc od svojich rodičov, Lois Lane, ako aj od ďalších jednoduchých smrteľníkov, ktorí ho ovplyvňujú.

V tejto knihe je, samozrejme, veľká bitka s punčmi. Príbeh o tom, ako sú Metahumans produktom nezákonných amerických experimentov, vedie k obrovskému bojovému kráľovskému. Napriek tomu, ak vôbec niečo, táto konkrétna konvencia komiksov brzdí najvyššie posolstvo tohto príbehu. Rovnako ako nedávno vydaný komiks Frank Miller, aj Dark Knight Retus: The Golden Child, primárny spor je metafyzický. Okrem toho, že sa príbeh pokazí, je najvyšším výsledkom, že Superman je navždy. Dr. Manhattan of Doomsday Clock sa nakoniec začína premiešať časom. Napriek tomu, bez ohľadu na to, čo robí, Superman stúpa. V vyvrcholení knihy Dr. Manhattan diskutuje o Multiverse DC. Odkazuje na rôzne inkarnácie dilemy na nekonečnom crossoveri, ako aj škádlia niektoré, ktoré môžu prísť desaťročia po línii.

Nakoniec, keď sa zaoberá zdanlivo binárnym výberom, Superman poskytuje Dr. Manhattan tretiu voľbu a prvýkrát ho v živote postavy ovplyvňuje.

Nikto nedá Batmana do rohu, s výnimkou Dr. Manhattana, ako aj Supermana

Obrázok cez DC

Batman hral obrovskú funkciu v sérii Doomsday Clock, avšak v #12 je skutočne len vedľajšou postavou. Tvárou v tvár s novým Rorschachom je tu, aby odhalil tajomstvo toho, čo sa sakra deje. Jeho funkcia v tomto konečnom probléme je však trochu znížená. Úprimne povedané, dokonca aj Lex Luthor hrá oveľa viac funkcie v záverečnom akte ako Batman. Napriek tomu je moment charakteru medzi ním, ako aj novým Rorschachom zábavný, ako aj neobvyklý prípad, v ktorom temný rytier pripúšťa, že sa mýlil. Rovnako ako to, kde Superman ovplyvnil jeho náprotivok vo vesmíre Watchmen, Batman ovplyvňuje jeho. (Aj keď na to, aby boli spravodlivé, Nite Owl, ako aj pôvodný Rorschach predstavuje dve strany Caped Crusader, ako aj Dark Knight.) Jeho posolstvo novým Rorschachom o sile znakov je tiež komentár k možnosti aj k možnosti aj v prípade možnosti, ako aj o možnosti, ako aj o možnosti, ako aj o možnosti, ako aj o možnosti, ako aj o možnosti, ako aj o možnosti, ako aj o možnosti, ako aj o možnosti, ako aj o možnosti, ako aj o možnosti, ako aj o možnosti, ako aj o možnosti, ako aj o možnosti, ako aj o možnosti, ako aj o možnosti, ako aj o možnosti, ako aj o možnosti, ako aj o možnosti, ako aj o možnosti, ako aj o možnosti, ako aj o možnosti, ako aj o možnosti, ako aj o možnosti, ako aj o možnosti, ako aj o možnosti, ako aj o možnosti, ako aj o možnosti, ako aj o možnosti, ako aj o možnosti, ako aj o možnosti, ako aj o možnosti, ako aj o možnosti, ako aj o možnosti, ako aj o možnosti, ako aj o možnosti, ako aj Presne to, do akej miery to hrá v akte toho, že sa stane skutočným hrdinom.

Je smutné, že mnohé z visiacich vlákien pozemkov nesúvisia s Dr. Manhattanom a Supermanom, ktorý má v tejto sérii krátke zmeny. Nie je isté, čo, ak vôbec nejaké, dlhotrvajúce nárazové doomsday Clock #12, ako aj zvyšok série, budú mať na väčšom vesmíre DC. Jedna vec, ktorá sa zdá, že sa zdá, že od konca tohto zábavného crossoveru je odstránenáPostavy sú najlepšie zostanú samy vo svojej vlastnej ríši. Úprimne povedané, ak sa DC rozhodne urobiť oveľa viac príbehov strážcov, bude by oveľa lepšie slúžiť s vecami, ako je séria kníh pred Watchmenom, ako je toto.

Ako môže DC Comics najjemnejšie využiť postáv strážcov vpred

Obrázok cez DC

Ak ste purista Alan Moore, pravdepodobne dúfate, že rešpektujú autorove túžby a nechajú jeho výtvory na pokoji. Keď však človek vyrába tradičné komické postavy, nepatria k autorovi alebo spoločnosti Interdimensional Squid Company, ktorá má svoje práva. Tieto postavy skôr patria svojim fanúšikom. Séria Watchmen o HBO je príkladom toho, ako sa tieto postavy a tento svet môžu využiť na rozprávanie príbehov, ktoré si zaslúžia meno. Najlepšie sa podávajú, keď sa zameriavajú na temnotu, bolesť, ako aj na traumatickú stránku sveta s maskovanými hrdinami. Správny svet DC, zatiaľ čo vždy tmavšie z dvoch hlavných komiksov, sa najlepšie využíva na ilustrovanie ich najlepších vlastností. S Doomsday Clock za nami vychádza iba Supermanova postava z tejto skúsenosti bohatšia, že bola jej súčasťou.

Ale čo si si myslel? Povedzte nám svoje myšlienky na Doomsday Clock #12, ako aj na sériu ako celok. Poskytnite nám svoje teórie, recenzie alebo dokonca aký druh crossover by ste vytvorili, ak by ste poskytli možnosť v komentároch nižšie.

Výkladný obrázok cez DC